Kategorie
Bez kategorii

Perfumy ekskluzywne – jaka jest ich definicja?

Określenie niszy okazało się dość niejasne. Wydawało się, że tak naprawdę nie było jasnej granicy, co można nazwać niszą, a co nie. Ułatwiło mi to wyszukiwanie, ale nawet korzystając z tej definicji, odkryłem setki marek, które spełniały wszystkie te kryteria. Musiałem jeszcze bardziej sprecyzować moją definicję: musiały to być marki z ograniczoną listą dystrybutorów sprzedających ekskluzywne. Mieszkając w Warszawie, przetłumaczyłem to na „brak lub najwyżej jeden punkt sprzedaży w Warszawie. Okazało się, że jest wiele pięknych marek, których wciąż nie ma na rynku warszawskim.

Uważam, że są ku temu dwa główne powody: Po pierwsze, wiele osób jest bardzo lojalnych wobec swoich „charakterystycznych” perfum, co utrudnia nieznanym markom dotarcie do ludzi. Co jest trochę dziwne, ponieważ niewiele osób nosi codziennie tę samą koszulę lub te same klejnoty, torebkę lub parę butów. Dlaczego więc ludzie trzymają się jednego perfum, dzień w dzień, rok w rok, aby iść do pracy, wyjść, na obiad, na wakacje…?

Może drugi powód daje odpowiedź: wybór perfum ekskluzywnych, które lubisz, jest w rzeczywistości dość trudny. To jest emocjonalne i bardzo osobiste. Perfumy ekskluzywne to coś, co naprawdę musisz wypróbować na swojej skórze. Nie możesz po prostu ocenić perfum na podstawie zdjęcia lub butelki. To wymaga czasu, ponieważ perfumy ekskluzywne uwalniają swoje różne nuty w różnych momentach, ewoluując w czasie. Jesteśmy uwarunkowani genetycznie, aby szukać najłatwiejszego sposobu, więc zamiast poświęcać czas na odkrywanie nieznanego, ufamy większym, znanym markom, projektowi butelki, atrakcyjnej kampanii.